Gyttjebad

Det var ungefär lika härligt som det låter. Och jag betvivlar starkt att lera har någon som helst bra funktion för kroppen när den är så äcklig som den är.

Skulle hämta in Lady idag. Det var hon, Kyrex, Ghaston och Arom kvar i hagen. De stod vid grinden och tryckte allihopa. Tydligen så har de kommit in flera timmar tidigare än normalt hela veckan så det är inte så konstigt att de stod där och ville in när klockan var mycket senare än vad den varit de senaste dagarna när de kommit in.

I alla fall... Lady kommer fram när jag kommer och jag kopplar henne genom staketet. Går in i hagen för att fösa bort Kyrex och Ghaston som står och blockerar grinden. Börjar då med att direkt dumpa med ena foten, stöveln fastnar alltså i gyttjan och stannar där.
Sen kommer Kyrex och Ghaston tillbaka, med Arom i hälarna och tillsammans börjar de försöka jaga bort Lady från grinden, som jag precis ska öppna. I normala fall så brukar Lady bara hoppa undan lite lätt men idag drog hon iväg totalt. Och jag som inte gärna ville sätta ner ena foten i leran igen hade ju såklart lite sämre balans, så när Lady drar iväg så åker jag med. Platt fall på magen rakt ner i gyttjan och åker några decimeter innan Lady kopplar ihop att det drar för mycket så hon stannar. Hela jag blir full med lera såklart, från topp till tå verkligen. Ansiktet klarar sig mirakulöst nog med bara lite skvättar.

Jag tar mig upp och svär hur jävla högt som helst. Föser bort de andra tre igen och ska öppna grinden, men de jävlarna kommer tillbaka och försöker jaga bort Lady en gång till. Den här gången brydde jag mig inte om ifall jag kunde bli lerig, det gick liksom inte att bli mer lerig ändå, så när Lady igen försöker dra iväg så håller jag mig uppe och kan hålla tillbaka henne.

Då kommer som tur var Linda och hjälper mig att få ut Lady samt fiska upp min stövel som nästan inte syntes i leran. Men som tur var så blev inte stövlarna det minsta leriga på insidan och det är jag sjukt glad över, för de är fodrade och jag har inte hittat några mer fodrade med högt skaft sen jag köpte dessa tidigt i höstas.
Så jag haltar in till storstallet med en stövel i ena handen och Lady i andra. Ställer upp Lady och går och tar av mig mina fina leriga kläder. Som tur var så hade jag ett ombyte med kläder i skåpet kvar som jag inte tagit hem så jag kunde byta om till torra och rena kläder efter en snabb dusch.

Sen var det bara att dra på smilbanden åt det hela och gå in och spola av Ladys ben, haha. Det är första gången jag faktiskt ramlat i gyttja i hagen tror jag, så jag känner mig gott lottad som klarat mig i drygt 18 hästaktiva år innan det hänt första gången, haha. Det som jag sen är mest lättad över var att jag inte hade tagit med mig mobilen i jackan idag, utan lämnat den i skåpet. Fickorna på jackan var fulla med lerigt vatten så min mobil hade inte mått så bra.

Efter detta äventyr var det möte och efter det skulle jag tagit ett dressyrpass i ridhuset hade jag tänkt, men jag orkade inte med det. Jag var trött och helt galet frusen så jag struntade i det och tar nya tag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback