Torv & spånbädd

Idag strödde jag upp med en halv spånbal i Ladys box. Det såg genast mycket fräschare ut än torven. Jag hoppas spånet kommer hjäpa mot frysrisken i vinter, för det är inget kul alls. De boxar som har bädd, vilket några redan har fått kommer få stenhårt underlag till sina hästar. Provar med spån och ser om det hjälper, det hoppas jag verkligen att det gör. Samt att man ser till att röra på det hela tiden så det inte packar sig för mycket.

I och med bytet till torv så återintroducerade jag "bajsrännan" också. Den är väldigt smidig om hästen fungerar med den, det vill säga att den inte bajjar i torven utan just i den här rännan längst bak i boxen. Att jag har provat den igen är för att Lady lägger verkligen allting längst bak i boxen, några centimeter till och det hamnar på väggen. Idag hade den börjat fungera tycker jag, för nu hade bajjarna hamnat rätt bra i den här rännan, i början lade hon dem fortfarande längst bak på torven som om boxen blivit mindre, och hon hade inte heller puttat bak så mycket torv. Så det var jättelätt att mocka ur den idag, och jag hoppas hon fortsätter på samma sätt.

Ladys bädd, med "bajsrännan" längst bak


Kommentarer
Emma har skrivit:

det jobbiga med bajsränna är att om hon drar bak det och blandar bajsen med torven så blir det ett helvete att mocka - som idag, haha. :P hon hade rört runt det så allt låg huller om buller där bak. :P

2011-11-16 @ 12:04:58 | http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback