Uthålligast vinner

Det ville Lady leka igår. Hon vann inte kan jag säga. Det tog mig 40-50 minuter att knäcka hennes vilja, och jag var gott irriterad på henne länge länge. Men jag gav mig fan på att jag skulle få igenom henne och det gjorde jag också. Om Lady kunde lägga ner hälften av den energin hon lägger på att streta emot, till att istället jobba på, så skulle det vara en fröjd att rida henne dagligen. Tyvärr är inte livet så bra, haha.

Att hon var enveten igår kan ha att göra med att hon stod både lördag och söndag i princip, och det är hon inte van vid att göra längre. I måndags när jag tog en uteritt på eftermiddagen var hon halvt galen, precis på gränsen till att hon ville explodera hela tiden men höll sig alltid i skinnet så jag hade full kontroll. Förutom X antal bocksprång och bakutsparkar här och var, hihi.


Lady efter ett genomkörarpass 1/11 - 11


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback