Stalljour

Igår ringde min klocka 01:30 då det var dags att gå upp och åka till jobbet. Självklart var tidningarna sena bara för att jag just då inte hade tid med det.
När jag äntligen var klar var det bara att åka hem, byta om, packa ner katten och ombyte för att sen direkt åka till Vargön och lämna av katten samt hämta upp mamma, för att åka vidare till stallet.

Tidsmässigt fixade jag det ganska skapligt ändå, hästarna fick mat 7:15 och var ute i hagen typ en timme senare., när de ätit upp såklart. Några minuter senare än vad det ska vara men vad tusan, de dör inte. Matpåsarna fixades och ponnystallet fick en snabb och enkel mockning, även de två använda spiltorna i storhäst. Sen var de frukostpaus och därefter for vi in till marknaden i ca 2 timmar innan vi var tillbaka i stallet strax efter 12 för att lunchfodra. Storhästarna hade ridläraren självklart inte släppt ut som hon ska utan de hade stått inne i över en timme och väntat på att få komma ut. Totalt onödigt. Så när vi hade slängt ut mat i hagarna upptäckte vi att de stod inne och skickade ut dem direkt så vi kunde börja mocka och fixa iordning stallet. Ridläraren var inte ens kvar i stallet tror jag när vi kom tillbaka?!

Mockade och fixade allting i storhäst, det var klart på en timme, sen hade ponnyhästarna kommit ut med men det var dags för en fikapaus innan vi tog oss an det stallet också. Det tog knappt en timme, så vi var klara med allting till klockan 15. Då var det dags att hämta mat och sen ta in hästarna vid 17. Därefter kunde man åka hem en kort sväng, ta det lite lugnt framför datorn, innan man fick åka tillbaka till stallet på kvällen igen för att kvällsfodra.

Jag var hemma i min soffa närmare 9 på kvällen, och la mig i sängen klockan 10 när jag insåg att jag inte skulle orka hålla mig vaken längre. Sen vaknade jag efter 8 på morgonen idag, men somnade om i över en timme till. Det var riktigt skönt. Nu är jag inte trött direkt, men helt sjukt seg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback