Dagens ridpass

Idag hade jag ingen riktig motivation. Det beror mestadels på vädret skulle jag tro. Hur kul är det på en skala med höstväder såhär på vårkanten? Ingenting blir ju roligt.

Jag får ju egentligen inte rida, eller det får jag väl men jag ska inte göra någonting som gör ont eller tröttar ut mina muskler i armarna, och ridningen är största boven av alla just nu. Rida ut fungerar så länge som jag inte börjar försöka arbeta lite. Men eftersom min syster är inkapabel till att vara vaken på dagen eller höra av sig/svara så fick jag ta en tur i ridhuset idag ändå.

Som sagt så hade jag ingen motivation och visste inte alls vad jag skulle hitta på. Men jag tog med mig gummisnodden och körde lite mjukgörande övningar bara. Började utan gummisnodden och Lady kändes fin och följsam, men jag gjorde alldeles för mycket när jag började med galoppen för fick hur ont som helst i armarna. Då plockade jag fram gummisnodden så jag kunde ha den som lite hjälp för att kunna rida en liten stund till. Gjorde en liten fuling och kortade snodden lite mer än jag gjort tidigare och bråkade lite med galoppfattningarna och arbete i galopp på volten - men det gick faktiskt bra även om man får jobba i varenda rörelse som hon gör den lilla hästen.


Nu ikväll så blir det bara film, min godispåse och sen ska jag sova. Gick inte upp ur sängen förrän efter 13 idag men är hur trött som helst. Det tar hårt på en att vara ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback