Kontorsråtta i år igen

Idag har de ringt mig från Academic Work angående en tjänst på SKV. Jag har tidigare sagt nej på grund av att arbetet då låg i Uddevalla, eftersom de i Vänersborg redan hade blivit tillsatta. Mina arbetstider på tidningen hade inte fungerat med pendlingen fram och tillbaka, jag hade inte orkat det helt enkelt.
Men så idag ringde de och frågade om jag ville jobba i Vänersborg istället eftersom en av de tillsatta där fått en fast tjänst på ett annat företag och då sa jag ja.

Jag vill ju ha pengarna, men jag kommer vara så död när perioden är slut så det finns inte. Det var jag ju förra året också. Det blir till att lägga på diciplinen nu så man kommer i säng på kvällen för att orka jobba 2-16 ungefär. Har jag tur får jag börja en halvtimme tidigare så då går jag bara till 15:30, den halvtimmen gör att jag kanske hinner med lite mer på eftermiddagarna. Framförallt tänker jag på Lady, som jag kommer få skicka över på Emma och min syster + mamma i år igen. Tack och lov så är det bete 1 juni, så då blir det en månad som man inte behöver vara riktigt lika mycket på hugget med ridningen, för lite semester kan ju lilla hästen få faktiskt.

Nu ska det bli städtajm här. Ska vara duktig och få det gjort, och sen få upp lite annonser på nätet. Har hittat en massa skit som jag inte använder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback