Ljusparty

Igår drog mamma med mig på ljusparty ute på Karlstorpsvägen här i Trollhättan. Mamma hade ju ett i mars, tror jag, själv men det är lite kul att gå på ljuspartyn när det kommer nya saker. Annat är det ju med Tupperware som hennes kompis har party för typ en gång i månaden. Vad tusan ska man med alla plastbunkar till? Ljusen kan man ju åtminstone förbruka.

Förra gången köpte jag ingenting, men mamma skulle köpa GloLite ljus till mig så jag fick en lapp med mitt namn på i alla fall. Hon hade köpt till mig i julklapp men ville ha dem själv, så då köpte hon nya till mig. Igår blev det bara vanliga teljus (eller värmeljus som man säger numera) och två ljus i glas som det var rea på.

Det är lite kul på just de partyn som anordnas i samband med den här konsulten, för hon har ibland (ofta) utlottningar på diverse saker. Värdet varierar på hur stor försäljningen på partyt har blivit tror jag. Förra gången, hos mamma, så drogs jag och jag fick en stor ask med värmeljus som luktade hur gott som helst. Igår drog jag mig själv, haha, och fick en ljushållare med ett ljus i. Den ska stå fint på bordet på uteplatsen sen, så fort de har grejjat färdigt och lagt igen hålet som tar upp verkligen hela min yta.

Nu ska jag äta upp min lilla chokladpudding här och åka till stallet. Få se vad jag ska hitta på för djävulskap med systern idag, hehe... När jag kommer hem sen ska jag gå igenom gammal kurslitteratur samt hästprylar som jag ska sälja, alternativt packa ner i lådor för nån loppis som ska bli av på ridskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback