Upptäcktsfärd

Ute i skogen idag


Idag var vi på upptäcktsfärd. Lady har varit lite seg och konstig flera dagar nu igen, vet inte vad det beror på denna gången faktiskt. Kan hoppas det bara är en väderdepression. Idag tog vi det lugnt och gick ut i skogen. Vi klarade oss precis mellan regnskurarna så det var skönt.

Lady envisades dock med att inte gå på den vanliga vägen som vi brukar, utan hon skulle upp i skogen och gå. Det fick gå an idag när jag inte kände mig så seriös heller, men i övrigt är det väl alltid bra att hitta nya stigar att gå på, även om det i just den skogen är väldigt begränsat med möjligheter.

Sen blev jag lite fundersam på henne också, för hon tog höger galopp hur bra som helst idag, men tog inte vänster alls. Det har nog typ aldrig hänt. Även när jag gav vänster galopp så tydligt jag bara kunde så gick hon ändå upp i höger. Så efter skogsturen gick jag snabbt in på en ridbana och kollade fattningarna, och de var inte alls bra idag. Hur fin som helst i skritt och trav, samt när man väl var uppe i galopp, men fattningarna var åt helvete. Så imorgon får det bli galopparbete, för så här funkar det inte när det stundar klubbhoppning på lördag.

Nu är jag superfrusen så ska ta en dusch och sen fixa lite mat tror jag. Får nog börja tänka på refrängen också. Låg och myste i sängen med Izza väldigt, väldigt länge när jag vaknat men är galet trött ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback