Dagens ridpass

 
Idag gjorde jag en övning som jag har utsatt min syster för i oktober förra året.
Slalom, sidoflyttningar samt vändningar runt och mellan koner och markbommar med lite kort avstånd för att få igång tankeverksamheten och benen lite.
 
Är sjukt nöjd med Lady idag. Redan under uppvärmningen var hon lyhörd och framåt. Inte arbetsvillig, men så fort jag värmt upp i galopp och fått ner henne i form i galoppen (den svåra galoppen till och med, hör och häpna!) så var hon hur fin som helst.
Hon flyttade sig utan problem för skänkeln åt båda hållen, formade sig hur fint som helst och gick på framåt utan att jag behövde ligga på henne för mycket. Över bommarna tänkte hon till efter några gånger och anpassade tempo själv för att få det att fungera. Benlyften var höga och allting var kanon.
 
Hade inte tänkt rida så länge eftersom jag är lite förkyld och hur trött som helst, men tror jag var inne i ridhuset i en timme i alla fall. Jag är helt galet glad på den lilla damen idag och hon fick myckte beröm under ridpasset och extra mycket klappar och godis efteråt.
 
Hoppas det håller i sig till imorgon när det är hoppträning!

Kommentarer
Emma har skrivit:

åh men vad skoj att hon gick bra. tycker hon har varit skitstel det senaste, så var ju skönt att hon var mjuk och fin idag. håller tummarna att det håller i sig tills imorgon. :D

2012-08-28 @ 21:31:56 | http://emmasol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback