Gårdagens ridpass - uteritt

Igår var det helt underbart vårväder ute. Solen sken, och man kunde inte vara på annat än bra humör. Jag tog tillfället i akt och åkte till stallet nästan direkt när jag kom upp ur sängen.

Mockade och fixade allting snabbt, hämtade hästen som var på mer bra än dåligt humör. Hämtade sadel och träns och red ut. Eftersom hon har två tappskor så fick jag ta en runda med så lite asfalt eller hårdare mark som möjligt, men det visade sig att jag inte hade behövt oroa mig det minsta. Lady var nämligen inte ett dugg ömfotad, mer än när det kom till stenar och rötter, och marken var mjuk och vägarna helt perfekta för att hålla igång i alla gångarter på. Tog en längre tur än jag först planerat, så det blev över en timme ute i solen - och det var helt underbart! Saknat alla uteritter lite, har inte blivit så mycket av dem den här vintern på grund av det supertråkiga vädret.

Lady frustade nöjt hela rundan och verkade hur lycklig som helst över att få komma ut.


Efteråt fick hon ett svalare täcke, det är ju nästintill djurplågeri att ha på ett tjockt vintertäcke när det är 10 plusgrader ute. Det verkade Lady rätt nöjd med också, trots att det visst var ett stort lufthål bak på rumpan på det tunnare täcket, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback