Genomkörarpass

Eller ja, nästan i alla fall. Gav mig fan på ridningen idag. "Nu jävlar", tänkte jag.
Och herregud vad förbannad Lady blev på mig, haha! Har varit lite för snäll och gett efter det senaste nu, med två troliga inflammationer i armarna och allmänt kass rygg så har jag inte haft kraft att stå ut med "käbblet" i ett helt pass. Idag gav jag mig fan på att jag skulle stå ut, och det gjorde jag faktiskt. Lite synd att jag inte kan ge mig fan på det oftare!

Lady blev som sagt skitförbannad på mig, för hon vet att om hon bara bråkar tillräckligt så ger jag mig snart. Men idag gjorde jag inte det, Jag satt hårt och höll hårt, och hon kom inte undan! Hon piskade med svansen och slickade öronen, och efter 40-50 minuter gav hon upp. Eller ja, så mycket som det verkade gå för idag i alla fall. Fick henne att "käbbla" mindre och mindre. Efter långt över en timme så klarade jag inte mer, och som tur var så gick hon fint just då så det var lägligt att lägga av för idag.

Bevisligen använde hon musklerna i alla fall, för hon var svettig både på halsen och fram- och bakbenen, så det är jag nöjd med! Behöver muskla upp sig lite mer så hon orkar jobba bättre.

Nu har jag grymt ont i armar och rygg, men det får det vara värt! Tur det är Bingolotto och godis som gäller nu med! Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback