Inne i en svacka

Känner mig inte taggad på någonting just nu. Är inne i en enorm svacka. Allting bara faller samman och ingenting blir bra vad jag än gör eller hur mycket jag försöker.

Stallmässigt är det åt fanders. Hästen har tappskor, hovslagaren får inte sko pga. en skada, andra hovslagare har ingenting i närheten, sadeln är bitvis fucked up och jag har inte råd att prova ut och köpa en ny förrän till sommaren när semesterersättning + lön från det eventuella extrajobbet på SKV trillar in. Sadeln funkar ju absolut, men måste ha tag på en ny så fort som möjligt.

Ska köpa lotter nästa helg och hoppas på att jag vinner ett presentkort på en sadel! Chansen är ju nästintill obefintlig, men köper man inte så kan man ju definitivt inte vinna.

 

Oavsett hur otaggad jag är på livet just nu så ska det bli ett rejält ridpass imorrn. Måste ta tag i det ordentligt, både för min skull, Ladys skull och Emmas skull. Vet inte vad jag ska hitta på dock... känner mig inte taggad på ett hårt dressyrpass, men får väl se. Markarbete eller dressyr får det bli.

Vet ni vad? Jag ska gå så långt att jag kallar den här svackan för vinterdepression. För så känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback