Ny vecka, nya tag

Ännu en ny vecka har börjat. Var tar tiden vägen? Snart dör jag ju om det ska fortgå i den här takten!! Och inte tycker jag att jag hinner med något speciellt heller...

Planeringen för dagen är nu närmast sömn. Sen blir det en sväng till stallet, för att sen snabbt hem och duscha innan jag ska ge mig iväg mot Uddevalla för mat, mys och kanske någon film eller två. Förhoppningsvis kan jag byta bil med pappa på jobbet också, så slipper min stackars bil gå till Uddevalla. Den har gjort det några gånger nu, och den är inte riktigt förtjust i det. Dessutom så håller fläkten på att lägga av igen så måste ändå träffa pappa så han får kostnadsförslaget på det jobbet så han har lite underlag när han ska ringa en annan verkstad och kolla om de är billigare (läs: om vi kan få rabatt för att vi känner han som äger verkstaden).

Igår kväll kom min bror hit med en av sina datorer (människan har tre, till vilken nytta?). Han skulle göra sig av med den här, och tänkte såklart på lilla mig som har en dator som inte går att göra mer än att surfa på. Kolla på film är knappt. Grafikkortet håller på att ge sig i den, men det är inte så konstigt med tanke på att den är från 2005.
I min "nya" dator fattas ju självklart hela min hårddisk med mina bilder och allting på nu, så det ska Tobbe få komma hit och hjälpa mig med någon dag när han och jag hinner. Jag anser att det blir för jobbigt att försöka flytta 280 GB på min 4GB USB-sticka. Det skulle ta lite för lång tid för mitt tålamod.

Påminnelse till mig själv - köp godis eller fika till kvällen!

Kommentarer
Anonym har skrivit:

Hejgrym blogg kolla in min;)

2012-02-06 @ 15:07:33 | http://hoppomarkarbete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback