It's cold around me

Jag fryser om mina fötter. Har inga riktigt bra vinterskor som tål väta så varje vinter när det är snö ute så blir jag blöt. Jag förstår inte riktigt varför jag aldrig tar tag i det och skaffar ett par riktiga vinterkängor.... Jag är väl lat helt enkelt!!

Denna morgonen nu sitter jag i Vargön. Har ätit lite frukost och ska bege mig mot stallet om ungefär tjugo minuter eller så. Lady är fortfarande "typ" halt. Hon har inte visat någonting sen i fredags nu, men har varit lite off rent allmänt. Igår hade hon dock energi och ville busa när jag longerade henne så det ser jag som ett positivt tecken. Dock blir det fortsatt vila, med promenader och lättare longering ett par dagar till för att se om svullnaden försvinner helt i kotan. Ska också försöka jaga ut hovis så han eventuellt kan utesluta hovböld.

Idag skulle jag longera henne på hårt underlag hade jag tänkt, det har jag inte gjort sen innan helgen så ville se om man kunde se nån skillnad efter lite vila. Men det går ju inte, för det snöade igår! Nu ligger det ett 10 cm snötäcke överallt så det är ju supermjukt precis vart man än sätter fötterna. Så typiskt.
Dessutom blir jag supersugen på att gå ut på ett gärde och galoppera i snön, men det kan jag ju inte heller! Ingenting är bra just nu hästmässigt känns det som, haha..

Igår kväll var jag iväg en sväng till Uddevalla igen för lite mat och film. Det var trevligt måste jag erkänna, så jag hoppas på mer av den sorten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback