Lady halt igen

För två veckor sen vrickade hon sig i hagen på nåt vänster, igår hade hon trampat sig. För två veckor sen markerade hon på höger fram, nu är hon halt på vänster fram. Jag blir tokig. Dock är jag glad att jag vet vad det är, så det inte är nåt skit i benen. Nu är det ju bara att ställa hästen på vila tills hon är ohalt och sen börja sätta igång henne igen.

Imorrn står damen inne på morgonen, så ska jag kolla såret lite mer samt longera henne i ridhuset för att se på egen hand hur hältan ser ut. Idag sprang jag bara med henne så att Sofia och Susanne fick kolla hältan, men såg ju själv att hon var halt när jag sprang bredvid.
Sen hade jag tänkt att hon ska få gå bredvid Rocky i paddocken, för att inte få in en massa lera och skit i såret. Det ser lite skumt ut nämligen, ser ut som att det är ett hål/reva ner i, eller mot, hoven en liten bit. Tror inte det blir bättre av att hon går ute i lera och äckligt vatten i den stora hagen då. Dock får jag inte tag i chefen för att kolla om det är okej, men hoppas jag stöter på henne ute i stallet imorrn bitti - eller i alla fall får tag i henne då! Annars får jag skicka ut Lady där ändå, hon ska ju inte behöva stå inne om den tillfälliga sjukhagen inte används av någon annan just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback