Ljuset rubbar rytmen

Jag känner mig inte så hälsosam nuförtiden. Sover riktigt, riktigt dåligt. Igår somnade jag förvisso redan vid 22, så det var två timmar tidigare än vad jag brukar. Det känns som en bedrift... men annars så sover jag hur dåligt som helst. Jag misstänker att det beror på ljuset, att det är så mycket mer ljus ute nu på dagarna, framförallt längre. Det påverkar mig grymt mycket, eftersom jag älskar vår och sommar. Jag reagerar direkt på att det blir ljusare ute längre på eftermiddagarna/kvällarna. Men jag hoppas verkligen att min kropp inser att den inte behöver bli så hypad såhär tidigt, för det är ett tag kvar innan man kan gå halvnaken ute liksom!

Efter jobbet idag, blev till 9,30 inklusive en dryg halvtimmes frukostpaus, så handlade jag en massa mat. Sen hamnade jag en sväng på Blomsterhallen också, eftersom jag väldigt effektivt lyckats ta död på alla de blommorna jag köpte för några veckor sen. Råkade nog ge dem för mycket näring sist gång jag vattnade dem, för de stendog verkligen. Haha... men nu har jag köpt lite andra blommor, dyrare blommor, så får kolla upp skötselråd på dem ordentligt så jag får dem att överleva. Några små Primulas för 10 kr styck var väl skitsamma, krukan till kostade nästan 3 gånger så mycket som blomman, haha.

Jag har lite planer på att åka till Hööks sen. Kommer inte ihåg vad jag skulle köpa men något var det, för annars skulle jag inte besvära mig med att åka dit. Sen lutar det åt att vara kvar i Uddevalla ikväll också, blir riktigt gott! Så jag tror jag ska ta mig en timmes tupplur nu för att ladda batteriet lite innan jag får ta mig upp och duscha och fixa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback