Dagens ridpass

Passet idag blev lite blandat. Jag kom ut till stallet lite senare än jag tänkt, och hade missat helt att anläggningen var stängd från kl. 14 och framåt pga. förberedelser för den lokala hopptävlingen imorgon. Hade tänkt ta en sväng i ridhuset innan de skulle bygga banan kl. 17:30 men hade inte ägnat en tanke åt att ridhusen skulle harvas o.s.v. innan med.

Så jag tog en lite uppvärmning till skogs med F och sen blev det en tur på hoppbanan. Lady tyckte jag var jättedum, för jag hade ju återigen den där dumma gummisnodden på. Däremot märker jag enorm skillnad bara för att vara tredje gången idag, och jag är jättenöjd.
Hon är lite ful och vill inte fatta höger galopp ibland med snodden på, utan drar iväg i en helsikes travtakt, men jag tolererar det inte, för jag vet att hon kan när hon lägger latheten åt sidan. När hon hade fjantat ett par gånger blev jag förbannad på henne och gav en rejäl galoppfattning redan från halt, med sporrarna på. Och jävlar vad förbannad hon blev. Jag tror hon sparkade bakut så högt att hon stod lodrätt på frambenen alltså, haha! Det tar jag bara som ett tecken på att hon faktiskt fattade vinken - men hon har ju en uppkäftig attityd så det är typiskt henne att protestera ändå, haha.

När hon landat sparkade hon högt en gång till när jag drev på henne framåt men sen skärpte hon till sig faktiskt. Tog alla fattningar, samlade sig rätt bra och höll igång, Självklart fick jag driva och stötta, men hon hade ett fint tempo och försökte inte springa ifrån det jobbiga - att jag ville samla ihop henne, så det är jag sjukt nöjd med.

Nu har Melodifestivalen avslutats, jag tycker synd om Danny som snubblar på mållinjen i år igen. Egentligen vet jag inte varför jag tittade, för jag visste ju att Loreen skulle vinna - och det gjorde hon ju. Men men...
Nu hade jag planerat att sova, för imorgon blir det stallet supertidigt, innan tävlingen börjar. Men mina grannar har lite partaj så det får bli en Star Wars film och sen sängen, om det är lugnt då.


Hoppas ni har en trevlig lördag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback