I röjartagen!

Aktivt värre! Jag får skylla på att det inte händer så mycket faktiskt...

Mina armar plus min ena axel/skulderbladet är paj. Jag kan liksom inte ens använda dem för att sätta mig upp i sängen, d.v.s. lägga vikten på dem, utan att det gör ont. På något sätt lyckas jag jobba utan att det gör sådär jätteont, men det är väl för att jag säkert är 300% krokryggad och gör rörelser omedvetet som inte påverkar de musklerna lika mycket. Mockningen i stallet tar nästan livet av mig, får stå och pausa till och från när jag inte orkar mer. Att schamponera håret är ibland en mardröm.
Men på fredag blir det ett läkarbesök till och jag hoppas jag får recept på något som är bättre än Ipren och Alvedon, för de är helt värdelösa just nu.

Denna eftermiddagen står tvättmaskinerna till mitt förfogande. Så trevligt. Eller inte. Ska i alla fall tvätta upp mina tunnare täcken det första jag gör, för nu är det dags att lägga ner mina vintertäcken i källaren. Har kommit på att jag har lite svårt att sova pga. att det blir lite varmt, så jag hoppas det blir bättre med 400 g mindre fyllning.
Blir såklart nybäddat eftersom täckena tvättas upp också. Borde ta med kuddarna också tror jag, lika bra! Tyvärr har jag ju inga tennisbollar, men det hade jag i och för sig inte förra gången jag tvättade täckena heller, så det ska nog fungera. Om inte annat så var inte täckena dyra alls så får väl köpa nya då.

Utöver detta så ska det diskas och dammsugas, samt bäras ner skräp till bilen som jag får slänga inatt. Jesus vad skräp jag har. Tidningar, plast, kartonger... you name it! Ska bli skönt att få bort de 4 påsarna med skit som bara står här nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback