Ikeafynd


Fina ljusstakar med ljusmanchetter på


Har sen tidigare haft de två största ljusstakarna på bilden hemma. Har försökt få tag på den mindre hur länge som helst. De två stora tog det ett tag innan jag fick mina fingrar runt också. Typiskt att folk ska ha bra smak! Nu är bara frågan, ska jag gå ner på stan någon dag och köpa en sån ljusmanchett till (de är från Åhléns), eller räcker det med två? Kanske räcker med en liten som bara sitter runt om, och inte hänger/ligger på bänken med.


Hade en vas hemma som jag först har provat att ha tulpaner i. Det gick inget vidare, då vasen var för smal. Höjden hade fungerat bra om den hade varit lite bredare upptill. Så jag var tvungen att hitta på nåt annat för den där vasen. Det fick bli två paket med vitt dekorationsgrus och 8 orkidékvistar, och det blev superbra!

I övrigt blev det mestadels bara impulsköp på Ikea. Hade i och för sig inte planerat att köpa någonting direkt, och det jag i så fall skulle köpt var inte så bra som jag trodde när jag såg det på plats. Två nya kuddar köpte jag. De jag har trivs jag helt plötsligt inte med. De är säkert 10 år gamla de kuddarna också, men tror det är fyllningen jag börjat störa mig på. Får prova med de här nya och se om jag sover lite bättre på dem.

Kommentarer
Sara har skrivit:

Sv: Den var ganska sliten ändå, så jag fick änna en anledning att köpa en ny också...



Hon gör så ibland, om jag missat att rensa lådan på nån dag eller om det ligger kläder på golvet. Oftast när de ligger på golvet i badrummet. Jag tvättar den som jag alltid gör, med yes-diskmedel..



Dock så ska jag ringa till Vet ändå, för det är dags för vaccination..

2012-03-28 @ 18:53:39 | http://saracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback