Stalljour

Idag har det stått stalljour på schemat. Var uppe punkligt strax efter 06 i morse och var i stallet vid 07 exakt. Kvart i elva var stallarna klara och det blev lite paus innan lunchfodringen, sen åkte jag hem till mig och tog det lugnt nån timme innan jag åkte tillbaka till stallet och red en sväng.

Hurtigt, för det brukar jag aldrig orka göra annars!
Blev inte nåt speciellt långt pass däremot, men desto mer galopparbete faktiskt. Jobbade lite med högergaloppen idag. Hon har ju lite svårt för den, vill inte riktigt samla ihop sig utan bara springa på framåt, så för att hon ska kunna samla sig krävs lite arbete med den.
Eftersom jag har problem med armarna nu, nåt så djävulskt ska jag påpeka också, så tog jag med mig gummisnodden - eller halsförlängaren som den kanske heter, och använde den som lite hjälp. Bra för både mig och Lady! Blev lite positivt förvånad faktiskt, för har provat det förut och då har hon inte ens haft ork att fatta galopp - men idag gick det hur fint som helst!

Arbetade ingenting alls typ, utan bara låg på fyrkantspåret och försökte hitta ett lugnt och så samlat tempo som möjligt. Emellanåt gick jag in på en volt men märkte ju direkt att gamla ridhuset inte är brett nog, så får prova det i nya ridhuset eller på hoppbanan någon gång med. Det gick att hålla igång henne, men det var nog tack vare att jag hade sporrar på mig bara.


Lady idag :) Gillar inte att stå i paddocken alls!


Jag är helt slut nu. Mina armar mår riktigt illa efter både en massa mockning och ett ridpass. Får alltid som mest ont i galoppen, ett helt varv utan att det gör ont är inte ens möjligt. Skritt och trav verkar fungera bra hittills.
Ringde aldrig läkaren förra veckan eftersom det är lite tjafs med semesterdagarna fortfarande. Skulle det vara så att jag måste ta ut semester denna månaden nu så kan jag lika gärna gå till läkaren då - för jag får mer pengar om jag tar semester än om jag sjukskriver mig!

Nu ska jag ta det lite lugnt en stund till, och sen åka tillbaka til stallet och kvällsfodra. Sen ska jag bannemig hem och koka mig själv i en dusch, kolla på film och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback