Nya glasögon

På eftermiddagen idag har jag varit hos optikern. Behöver nya glasögon så var tvungen att göra en ny syndundersökning till det. De glasögonen jag har funkar bara hemma nu, knappt det ens, så det är hög tid för ett par nya. Styrkan har ändrat sig massvis sen 2008 när jag köpte glasögon senast.
Tog med 4 bågar hem, men det var egentligen helt onödigt, för jag hittade ett par i butiken som jag fastnade för direkt, och de kommer det bli också. Optikern ville jag skulle ha glasögon som var lite större och rundare i formen, nästan åt pilothållet. Men jag tycker det blir så fel i mitt ansikte, så jag kör på ungefär samma modell som tidigare, dvs smalare och mer avlånga glas. Även om jag inte använder de så ofta så ska jag ju vilja ha på mig dem.

Imorgon är planen Liseberg!
Jag fick ett infall igår och fick för mig att det är hög tid att åka dit, nu när parken har öppet varje dag. Att vädret ska bli hur bra som helst är ju inte tokigt heller! Efter Liseberg blir det bio - The Woman in Black. Hoppas den är bra!

Efter första veckan på dubbla jobb behöver jag roa mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback