Dagens ridpass

Länge sen jag uppdaterade om ridningen. Har inte riktigt haft motivation till att rida och då blir det inte så intressanta pass heller. Motivationen var inte så speciellt hög idag heller, men fick tvinga mig själv att göra nåt vettigare än att rida på en volt i 60 minuter.

Så jag tog fram ett halvhögt sockerbitshinder, inte det lägsta och inte heller det högsta, med en bom några meter framför. Tanken var att det skulle vara två galoppsprång mellan bommen och det lilla hindret, dels för att jag skulle få det lite halvlätt och dels för att det faktiskt skulle bli lite utmaning av det hela. När jag hoppade det åt fel håll så stämde galoppsprången - det vill säga hindret före bommen. Åt rätt håll så blev det galet. Jag vet inte om det berodde på att Lady drog lite mer på hindret då eller om det var jag som inte fick ordning på det, men där fick jag i alla fall jobba med att länga henne för jag lyckades inte hålla ihop henne tillräckligt. Det gick sådär så fick korta ner avståndet lite och prova igen. Då gick det bättre, även om det fortfarande var lite långt avstånd, men då fick hon verkligen tänka lite själv för att få det att funka, och efter några språng så blev det riktigt bra. Fördelen med att hoppa lågt är att tokiga avstånd går att lösa.

Jag är supernervös när det kommer till hoppning och bommar som ligger högre än på marken, så det faktum att jag överhuvudtaget vågade rida an i galopp och inte bara i trav idag ger jag mig själv en stor eloge för. Lady var superfin och bara hoppade med spetsade öron oavsett hur tokigt det faktiskt blev ett tag där i början.

Det kändes i alla fall superbra efteråt, och jag är hur nöjd som helst.
Tror jag ska försöka satsa på att vara med på markarbetet på måndagar nästa termin, för det behöver verkligen jag.

Kommentarer
Emma har skrivit:

markarbetet kommer försvinna på måndagar. linda ska ta över hästlektionerna på måndag, och annika ska ta ponnylektionerna. tror linda skulle starta någon markarbetsgrupp på fredagar sen istället, men det på måndagar ska bort.

2011-12-18 @ 14:18:04 | http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback