Gillar det inte

Påväg ut genom dörren så piper jobbtelefonen. Vet alltid vad det betyder när den telefonen piper - lastbilen är sen från Göteborg. På en onsdag så känner jag bara - varför? Kan de vara mer jävliga mot en? Onsdagar är den sista dagen som man vill att bilen ska vara sen på, eftersom man kör två distrikt. Man är sådär lagom taggad. Hade man kört dubbla distrikt varje dag hade man ju inte brytt sig, men när man bara gör det en gång per vecka så är tar det emot lite faktiskt.

Ska i alla fall äta frukost nu och sen får jag väl masa mig ner till bilen och åka, så jag är där när lastbilen kommer. Åh, så otaggad jag blev nu, vill bara gå och lägga mig igen. Men icke, det går inte.
Direkt efter jobbet, vilket väl inte kommer bli förrän närmare 10 pga. förseningen, så ska jag åka till stallet. Planen är att jag ska rida, men jag får se om jag orkar. Har inte haft Lady på onsdagar på hur länge som helst, och det är rätt skönt eftersom jag bara är halvt medvetande pga. dålig sömn och dubbelt arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback