Jultider

Den 26 oktober var jag ute på Överby och halkade i en entredörr. Idag, 15 december, har den sista lilla skorpan lossnat från handen och under där kan man nu bara se ett rött märke och ny hud. Det kommer nog bli ett fint ärr skulle jag tippa på. Har redan ärr i handlederna så ett till skadar väl inte... men det är så störande.

Dagen efter jag halkade, 27 oktober. Inte mysigt...

Nu är det snart jul också. Drygt en vecka kvar. Är det nån som har fått sådär riktig julstämning än? Det har inte jag. Inte det minsta. Det måste ha att göra med snöbristen. Dock saknar jag inte snön alls, riktigt glad över att den inte är här faktiskt, men den är alltid mysig att ha på jul och över nyår. Det ger den där lilla extra gnuttan känsla som man behöver.

Jag har dessutom några julklappar kvar att köpa. Det har nog aldrig hänt förut att jag har varit såhär sen. I alla fall inte på flera år. Jag har inte haft några bra idéer på vad jag ska köpa i år, bara några få som jag har haft i huvudet. Jag är så kul så jag tycker inte att en räcker, utan vill ge flera till alla.
Ska väl ha kommit på alla nu däremot, så får ta och få tummen ur att köpa dem snart. Men jag kommer nog vara ute och ränna dagen före när lönen kommer som alla andra i år. Skillnaden på mig och de flesta andra är att jag vet vad jag letar efter så för mig bör det gå rätt fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback