Katastrofläge

Idag har Saab begärts i konkurs av Victor Muller. Att jag ens nämner människans namn...
Det finns inte så mycket mer att säga. Arbetslösheten i Trollhättan kommer skjuta i höjden och gå upp till typ 20-30%, chansen för ungdomar att få jobb kommer bli ännu mer obefintlig än vad den redan är och kommer inget annat stort företag in till området så kommer det sakta dö ut.

Jag har i alla fall bestämt mig för att tvinga mamma att besöka arbetsförmedlingen. Det går inte att dra ut på det längre. Även om de till viss grad ska vara garanterade lön ett tag till så skadar det inte att gå till arbetsförmedlingen och utnyttja den minimala hjälp de har kompetens för att ge människor som behöver det.

Till att börja med nu så ska jag städa och äta mat
, och sen får jag väl se om mamma svarar på mina meddelanden soim jag har skickat..

Kommentarer
Zandra har skrivit:

Noterbart är att det INTE är Victors fel!

2011-12-21 @ 09:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback