Mellandagsshopping

Var ute på Överby i måndags, första dagen på mellanrean. Jag var där redan vid 10 när köpcentrat öppnade och då var det ganska lugnt, men herregud vad snabbt det gick innan det var knökfullt med folk överallt! Tanken var att jag skulle möta upp min bror där, för att hjälpa honom med saker till lägenheten och vara smakråd även på kläder. Men den lilla klanten vaknade inte förrän efter tolv och då var jag nästan färdig redan och tänkte åka hem. Så får hoppas han lyckades hitta någonting ändå, men det gjorde han nog.

Jag fick i alla fall köpt ett varmare täcke till mig själv, för det har jag velat ha länge nu. Det är lite svårt med täcken eftersom jag blir rätt varm när jag sover, så det får inte vara FÖR varmt. Men jag tror jag hittade ett bra mellanting. De täckena jag har är på 800 g per täcke och det jag köpte är på 1200 g så det ska nog bli bra. Finns ju betydligt varmare täcken än så, men det vet jag blir för varmt.

Såhär i efterhand så känner jag mig lite dum, för jag köpte bara ett nytt täcke. Jag har dubbelsäng och bäddar alltid dubbelt så självklart måste jag ju ha två täcken. Men det kom jag inte på förrän i morses när jag körde tidningarna. Haha, så jag får leta mig ut nån mer dag denna veckan och se om det finns några mer kvar. Får passa på medan de är nedsatta till halva priset nu.


Från samma butik blev det även ett nytt set med sängkläder. De köpte jag dubbelt av i alla fall, så lite hjärna hade jag med mig åtminstone. Nu ska jag bara vara duktig och ge bort de sängkläderna som inte får plats i mina lådor. Ändå har jag faktiskt rensat ut redan, men det får göras en gång till. Har inte hur många som helst, men har definitivt mer sängkläder än vad jag behöver ha. Men gillar att byta, och gillar nya och fräscha så har en tendens att köpa nya till och från.
Har dock ett undantag - ett bäddset som jag har haft sen jag flyttade hemifrån första gången 2007. Vägrar göra mig av med det trots att det är 4 år gammalt nu och trycket är mer eller mindre helt borttvättat. Men det luktar alltid likadant, gott, oavsett tvättmedel och det är bara helt underbart.

Ooopsie! Blev visst en hög med kläder och underkläder också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback