Vill inte ha, men måste

Idag har fläkten i min bil gått sönder. Den har krånglat ett tag, men idag slutade den att gå igång i princip. Om jag mot all förmodan fick igång den så orkade den inte hålla igång i 10 minuter ens innan den dog. Knappt 5 ens tror jag. Jag har inte verkstadstid förrän på onsdag morgon, för att fixa det som kuggade besiktningen, så jag kommer få frysa ett par nätter till och från jobbet.

Ska försöka flörta med min bror och fråga ifall jag får ta hans bil på natten i alla fall när det är som kallast ute, sen på dagarna får jag köra min bil när han är på jobbet. Ska låna hans bil inatt, så det ska bli skönt. Fick nog bara göra det mot att jag kör hem en av hans kompisar, men det spelar inte så stor roll för min del. Trist att jag får gå upp tidigare bara, men hey, jag kanske är på jobbet 2:20 när jag börjar och inte 2,30 som jag brukar då. ;)

Min bil, som jag inte tycker om alls.

I år har den reparationsmässigt kostat 3800 kr för ny koppling, nya bromsskivor fram för 2000 kr, 895 kr för en massiv lackbehandling, som måste göras igen vid årsskiftet nu, 1500 för en spindelled och sen en hjulinställning + fläkten. Spindelleden och fläkten ska fixas på onsdag. Nästa år kommer lite motorfix, han övervarvar åt helvete när man startar upp, nyinställning av vindrutetorkarna som är knasiga och ett kamremsbyte. Det är som minimum alltså. Sen borde bromsarna bak ses över och en ny vindruta fixas, men det är ju ingen panik eftersom sprickan sitter så att den går igenom besiktningen. Men den stör mig.

Förrästen så har jag duschat idag. Det var himla skönt. Det kändes som om jag inte duschat på två veckor eller nåt trots att det bara gått några få dagar. Nu är jag på topp igen. Blev däremot helt galet trött så tror faktiskt att jag ska ta och lägga mig i sängen nu och sova. Om Izza tillåter förstås... men hon har varit med i Vargön en sväng idag så hon borde förhoppningsvis vara lite energitömd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback