Att få tummen ur

Onsdag idag, och det betyder som vanligt att sömnen blir helt fucked up. Jobbar 3 extra timmar för att få ut Vänersborgaren, och varje gång jag kör så möter jag folk som vill ha tidningen - jag blir alltid lika förvånad för jag tycker att den bara sammanfattar allt som står i TTELA. Och det bästa av allt är att det är folk som har TTELA som vill ha Vänersborgaren. Närminnet är kort hos en del.

Nu har jag i alla fall lyckats ta mig ur sängen. Det tog bara två timmar efter att klockan ringde första gången. Oopsie! Magen börjar kurra igen så får försöka hitta lite mat i frysen att mätta den med. Det lär ju inte vara något problem för den är full med mat, som dessutom måste ätas upp för att frysen måste frostas av, gärna igår redan.

När magen är mättad ska det planteras mer blommor. Köpte jord i söndags men har sen inte fått tummen ur. Vet inte hur länge ljungen ska stå utan vatten men det är väl dags att plantera. Dock är jag lite misstänksam, för de rosorna jag hade planterat och skulle slänga har börjat växa på nytt så vill väl egentligen inte byta ut dem nu bara för det. Men har i och för sig hängväxter som jag måste ta in, för de gillar inte att det börjar bli kyligt. Får se hur de klarar sig i fönstret. Hittade fina hängamplar i söndags med så nu kan jag äntligen ta in dem och hänga dem i fönstret som jag planerat. Måste få tummen ur idag, även om jag så måste ta in urnorna och plantera om framför tvn. Det är sorgligt, men man gör vad man måste.

Kommentarer
Zandra har skrivit:

Har tagit in lite hängande uteväxter..än så länge lever dom, men dom vill ha vatten oftare - nackdel :P

2011-10-06 @ 10:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback