Izadora (Izza)

Jag har skaffat katt! Det har inte blivit så mycket uppdateringar på förra bloggplatsen om detta, så jag får väl ta det nu istället.

Izadora, aka Izza

Det började i augusti, då satt jag och LindaMarie helt plötsligt hemma hos henne och snabbt kollade över annonser på Blocket. Hittade en annons på kattungar som legat ute i bara några få dagar, och hur söta var inte de små sakerna egentligen?!

Det tog mig bara nån dag eller två tror jag innan jag ringde och kollade om de fanns kvar. Det gjorde de ju självklart inte. Men jag fick höra att hon hade en liten kattunge kvar från kullen som hon ännu inte bestämt sig för om hon skulle sälja eller inte, men hon skulle fundera på det några dagar till. Hon skickade samma kväll bilder på denna kattungen, hur söt som helst. Dagen efter ringde jag upp henne igen och sa att jag var intresserad. Då hade hon redan bestämt sig för att hon skulle sälja katten, så jag fick köpa den. Redan samma kväll var jag ute och kollade på henne, och alla de andra som varit med i annonsen.

Fredagen veckan därpå åkte jag och hämtade kattungen. 2500 kr fick jag betala, och då är hon 75 % Perser, mestadels Chinchilla Perser, och 25 % Norsk Skogskatt.
Det tog ett par dagar, eller om det var minst en vecka eller något till och med, innan jag bestämde mig för ett namn. Egentligen hade jag väl bestämt mig redan innan jag tog hem henne men var tvungen att "smaka på det" ett tag först.

Nu har jag haft Izza hemma i lite mer än 4 veckor, så nu är hon enligt beräkningarna 15 veckor, 16 på måndag. Hon har växt så det knakar verkligen. Den lilla söta pälsbollen jag tog hem i slutet av augusti har blivit riktigt stor och jag tycker det är supermysigt att ha någon att gosa med ibland.

Observera att det inte är tillåtet att använda mina bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback