Lördagens uteritt

I lördags red jag och min syster som sagt ut. Jag fick låna Arom av Frida och det var kul att sitta på en annan häst än Lady, men han var lätt att komma in i takten på. Hittade inte knapparna på honom så att jag kunde jobba honom lite också, men får jag låna honom några fler gånger så kanske det kommer.

Vi tog en sväng runt Öxnered. Det tog lite mer än en timme då vi tog det lugnt. När jag tar den ensam med Lady brukar den vara avklarad på mindre än en timme, men det är för att då har jag bara mig själv att tänka på.
I början av turen var de lugna och fina båda två. Jag tror att Lady hade lite träningsvärk så hon ville väl egentligen inte gå alls. Men sen kom hon igång riktigt bra och Therese fick jobba på för att få Lady att gå lugnt, speciellt i traven och galoppen. Men Lady är snäll, även om hon inte lyssnar så bra på Therese riktigt än. Men det kommer ju i sinom tid, just nu känner ju Lady att hon kan köra över Therese lite.

Arom och Lady på betet i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback