Nytt inför vintern

Idag har jag varit en sväng på Hööks på Torp Köpcentrum i Uddevalla.
Jag var på jakt efter ett kopparjärn till min sadel, men det var slut. Det fanns igår, men inte idag. Hur typiskt är inte det då? Det skulle i alla fall komma in igen i början på november sa dem så jag får väl åka dit igen då. Det är ju ingen superpanik, men jag tror verkligen att sadeln skulle ligga så mycket bättre på Lady om jag fick i ett smalare järn. Skulle det bli bra så är hon nu normal/vid över manken, vilket är rätt stor skillnad mot xx-vid som hon hade när hon var fyra år! Hon har gått ner en storlek per år ungefär då, ni kan ju tro att jag är less på det.

Men jag fick i alla fall köpt ett ridtäcke i ull och ett nytt fleecetäcke. Det enda fleecetäcket jag har, som är helt, är ett med hel hals och det känns lite drastiskt att plocka fram det nu innan hon är klippt. I och för sig måste hon klippas snart, men det är ändå bra att ha nåt att variera med. Så det fick bli ett täcke som matchar det med hel hals, det är samma rutiga mönster och färg på det. Hoppas det ligger bra vid bogen på henne, för många fleecetäcken åker bak på henne. Men jag får väl engagera mig och sy in det i så fall.

Fleecetäcke 299 kr och ridtäcke i ull 299 kr



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback