Dagens ridpass - uteritt

Blev en lugn och fin uteritt idag. Lady var seg och lite trött för hon ville inte gå ut alls egentligen. Märkte det redan i stallet för hon var lite grinig och på det sättet som hon var det brukar hon bara vara om hon är lite trött.

Men 45 minuter blev det nog i alla fall. Mycket skritt och lite trav och galopp. Hon gjorde som jag sa, men inte mer. Drog inte på framåt för fem öre utan bara låg i det tempot som jag sa åt henne. Det är inte heller speciellt vanligt så då märker man också att hon inte riktigt är sig själv. Hon taggade till lite lätt på den lilla biten innan galoppsträckan, men det gör hon alltid. I galoppen däremot var hon lugn och fin, jag kunde till och med släppa tyglarna och hon ökade inte på som den stolle hon brukar vara just där. Då fick jag öka på henne själv, och det tog hon, men sen sänkte hon också tempot självmant.

Tror hon var nöjd med att bara lunka till skogs idag utan något arbete, det kändes som det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback