Gårdagens ridpass - kaosartad uteritt

Igår hade jag mina förhoppningar om en uteritt. Men prognosen sa regn, tittade jag ut genom fönstret skrek det regn. Men det kom inget regn! Tjohej! Så en uteritt fick det bli.
 
Lady var trött. Ville inte röra sig fortare än hon behagade själv. Redan i stallgången stod hon och hängde och gjorde inget väsen överhuvudtaget, inte ens för sadelgjorden. Jag tänkte då ta en lugn men lång uteritt så att hon ändå fick röra sig ordentligt. Men det behövde jag inte. För lite här och var fanns det saker som inte har stått där förut så hon fick psykisk utmattning istället för fysisk.
 
Det började med en skylt som visade distanser för alliansloppet. Gjorde dock inte jättemycket väsen för den men farlig var den. Sen kom en bit flyttbart staket med en påse på. LIVSFARLIG. Till slut kom vi i alla fall förbi den och redan efter där kände jag på henne att hon började bli tröttare.
Men fortsatte i trav en bit, vilket inte gick med någon som helst framåtbjudning så fick ligga på henne lite. Kändes väldigt konstigt för hon brukar sällan tappa sin framåtbjudning ute. I alla fall, sen kom vi till ett annat ställe, där det aldrig är några problem att lunka förbi. Först så stod det fyra människor där bakom en bil vilket var lite läskigt, så de höll hon ju koll på. Sen vände hon huvudet när vi hade passerat dem och en meter framför henne låg en stock med rotsystem som någon hade dragit upp och lagt vid kanten. Herregud, haha! Tvärvändning, som jag inte gillar alls, men förstår eftersom det bara kom pang på när hon vände huvudet, och helt galet farlig var den. Men vi kom förbi ganska snabbt ändå.
 
Sen var det lugnt och fridfullt bakom Stefan en stund. Skönt, haha. Så beslutade mig för att ta en galopp där och det gick kanon. Lite lätt framåtbjudning i galoppen men sen tog den slut lika fort som den kom. Hon kom väl på sig själv eller nåt, haha. Fortsatte till vänster sen för att ta en lite längre runda. Tog lite galopp och fick några steg innan det sa tvärnit mitt på grusvägen, helt utan anledning. Jag höll på att åka av framlänges för var inte alls beredd på det, haha. Sen kom vi upp i galopp igen och ingenting var farligt som sagt.
 
Därefter beslutade jag mig för att det fick vara nog, haha. Så tog en liten skogsrunda tillbaka och över bron. Helt igenväxt ska jag påpeka att det är där, eftersom jag är den enda som vågar gå där med min häst pga. att det är ett hål i marken på ett ställe. Så där var det ju bara att sitta av eftersom jag inte kom ihåg exakt var det här hålet var och skulle se det mycket bättre från marken. Hittade det och inga problem att ta sig runt trots det höga gräset.
 
Sen hoppade jag upp igen och red tillbaka till stallet. Där upptäckte jag att jag tappat min mobil. PANIK, haha. Så fick kasta in Lady i boxen och springa tillbaka samma väg jag kom för att hitta den. Som tur var låg den på det stället där jag hade hoppat upp på Lady igen efter hålet, så den var helt oskadd. Tack och lov!
 
Sen gick jag tillbaka och Lady fick sin mat och jag tog mig en välförtjänt Festis i väntan på E och Panhos.
Inte konstigt att jag somnade direkt när jag la mig på kudden igår kväll, haha. KAOS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback