Gjort lite nytta känns det som

Härlig dag! Underbart väder precis som igår!
Jag känner mig helt färdig.
 
Började med att jag ställt klockan på 10:15 för jag skulle ta mig upp så att jag hann ringa lönekontoret, men jag kom inte upp förrän närmare 13 så det gick ju sådär. Eller inte alls för att vara exakt. Äntligen lyckats ta igen lite sömn där så det är bra ändå.
 
Tog mig iväg mot Vargön för att släppa ut lilla Mulle. Han kom in i morses när jag var där och fixade lite och när han ätit sin mat så ville han inte gå ut. Det var lite kallt så jag tänkte skitsamma, kan åka dit och släppa ut han under dagen istället. Så det fick jag göra. Han låg på samma ställe där jag lämnade honom, så tror han sovit hela tiden. Gott för honom att sova i lugn och ro inomhus lite också.
 
Efter jag fått ut Mulle åkte jag till stallet. Lady var lite crazy där vid intaget men tror det var nåt kryp som var på henne för det gick över så fort vi kom bort från hagen.
Tog mig en uteritt, en lagom lugn men lång sådan. Hon var lite lustig. Ibland taggade hon till som attan framåt, och ibland typ stannade hon och bara tittade sig omkring som om någonting var jättefel, eller så lunkade hon lååångsamt framåt. Gjorde inget större väsen med arbete idag, det kom lite här och var ändå men ingenting som var planerat direkt.
 
Väl tillbaka i stallet fick hon sig en dusch för hon var svettig som attan. Sen fick hon lite mat, mums mums med kraftfoder och betfor, innan jag packade iordning och började fixa med två vattendunkar som jag skulle köra vatten till hagen med. Så de fick lite nytt och fräscht vatten i ett kar och sen var vi lovade att personalen skulle köra upp och fylla karet med vatten imorgon.

Lady var nöjd, för hon fick stå inne och tugga på lite hösilage och vila sen medan Mariette skulle rida. Väldigt svalt och skönt inne i stallet så det tror jag hon gillar.
 
Mat efter stallet. Mums. Hade kunnat äta två tror jag, så gott var det, haha.
(Dock var jag duktig och åt inte pommesen för en gångs skull!)

Kommentarer
Emma har skrivit:

varför beställde du pommes för då? ;)

Svar: För de sa att "då blir det bättre om du tar en meny så får du pommes också". Aja tänkte jag... :P
TINA

2012-08-16 @ 19:34:32 | http://emmasol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback