Nästa stopp - stallet

Nu blir det snart en tur till stallet. Lady har fått stå inne inatt då hennes hagkompis Panhos har problem med mugg. Eller de har trott att det varit mugg men nu verkar de inte veta vad det är för nåt. Det senaste jag fick höra var att de trodde på solallergi (??!), men det borde väl ha visat sig tidigare? Typ förra sommaren när solen sken hela tiden istället för i år när solen knappt har visat sig?
 
Får eventuellt lite mer besked i eftermiddag, och sen kanske mer under morgondagen med lite tur. Så tills det kommer besked om att han får gå ut så får de stå inne på nätterna och Lady får gå i en liten fyrkantshage så länge. Kommer det besked om att Panhos inte får gå ut på betet något mer, vilket det känns som att det kommer göra, så får vi ordna ihopsläpp med de andra hästarna för Lady så hon får lite sällskap. Nu har hon ju i och för sig Rocky och Vitaliz i hagen precis bredvid men ändå. Den lilla fyrkanten är ju "reservhage" och plats för dåliga hästar.
 
Har lite att fixa med i stallet så ska väl åka snart. Hade hoppats på att få svar om att Ladys box kommer mockas ur helt, eftersom det är en som lånat den nu under sommaren. Nu har den hästen flyttat tillbaka till sin box igen och Lady ska in i sin. Igår hade de tydligen bara flyttat hästen och sakerna utan att ens mocka nånting alls så Lady har fått stå i den skiten inatt eftersom jag fick reda på det så sent att de skulle stå inne.
Ska jag behöva mocka ur den bädden, som jag inte skapat ens det lilla minsta av (har aldrig haft Lady på bädd innan ens), för att kunna lägga in helt ny och fräsch torv till Lady så blir jag faktiskt grinig. Men som sagt, det har kommit ganska hastigt på allting så kan inte begära för mycket direkt. Men själv har jag aldrig lämnat skiten kvar när jag flyttat hästen till en annan box, utan mockat direkt. För man vet ju faktiskt aldrig! Och se nu...

Kommentarer
Emma har skrivit:

hon har gått runt och gnäggat efter kompisarna hela dagen, så hon känner sig nog lite ensam.

värt att meddela är att när H flyttade ozzys grejer hade hon bara tagit bort sina vattenhinkar UTAN att sätta in någon ny till lady, så lady fick stå utan vatten några timmar igår eftermiddag. jag kollade såklart att hon hade vatten när jag ställde in henne i boxen, men jag blev sjukt förvånad när H inte hade hängt in någon ny hink sen. :S

2012-08-07 @ 16:54:25 | http://emmasol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback