Gårdagens ridpass

Igår var jag ute i stallet, efter att ha legat sjuk hemma i 3-4 dagar. Hade lite lagom abstinens! Varit borta från jobbet tre dagar också så var helt galet rastlös. Inte riktigt min grej att varken jobba eller kunna komma ut och aktivera sig.

Började med att mocka och fixa. Rev ut allt äckligt i boxen och fixade in en ny bal med torv samt en halv bal med spån. Blev hur fräscht som helst. Sen var det dags för en tur ut i snön. Slängde på alla reflexer jag hittade, även om det är ljust så ska man ju synas ordentlit på långt avstånd!

Jag gick ut på ett gärde och körde lite voltarbete i trav mestadels. Det blev inte så lång stund för jag kände mig inte helt fit for fight, men Lady var fin och arbetade på bra - efter att hon insett att hon inte skulle få springa och busa i snön. Började då med lite galopp, men det blev inte så seriöst. Lady taggade till direkt och ville bara springa. Hon slängde med huvudet och bockade - ibland försökte hon göra båda sakerna samtidigt, och det gick ju sådär. Efter ett varv runt gärdet lugnade hon ner sig och la energin på att arbeta istället. Sökte sig nedåt och gick i en väldigt spänstig och bärande galopp. Hur skön som helst verkligen. Drog inte åt nåt håll utan låg på och följde mina skänklar åt alla håll. Gjorde inget arbete av galoppen utan låg mest varv på varv runt gärdet med en bra känsla hela tiden, det räckte för mig.

Det blev inte ett så långt pass, kanske 30-40 minuter. Men om man får ut en bra känsla på den stunden så räcker det tycker jag, och även om det inte var mer än 15-20 cm snö så gjorde det sitt ändå!


Lady och jag igår, matchar såå bra i rosa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback