Halt, eller inte halt

Idag har jag planerat en lång uteritt med Lady. Men det gick i stöpet, för igår fick jag sms om att hon var halt fram. Kollade henne idag, kände, longerade och så vidare men såg ingenting. Hon var tokig som hon brukar. Redan när jag var på väg till hagen såg jag att det nog inte var något fel på henne idag, för hon gjorde en 360 graders vändning på stället och for iväg mot grinden i 400 knyck ungefär. Ögonen bara lyste tokerier på henne, haha.

Så efter den lätta longeringen för att kolla efter hälta så släppte jag henne i ridhuset, och ja, hon for runt som en tok precis som hon gjort nästan varje dag det senaste nu. Men hon fick i alla fall vila idag ändå, ifall att liksom. Sen får jag kolla henne imorrn igen innan jag rider, för det är återigen planerat eftersom hon inte visade något idag.

Tur i oturen att det bara varit en vrickning i hagen eller nåt!

Kommentarer
Emma har skrivit:

typiskt att de där vrickningarna alltid ska vara när det är hoppträning, haha. :P men skönt att det inte va något större fel på henne. :)

2012-01-05 @ 22:18:57 | http://emmasol.blogg.se/
Tina har skrivit:

Ja det är verkligen typiskt! Hoppas det släpper på ett par dagar nu :)

2012-01-06 @ 16:39:53 | http://tjockobbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback