Helgen

Hoppas alla har haft en trevlig helg! Det har jag! Precis en sån där helg som jag behövde!

I fredags tog jag det bara lugnt, lätt förslappad på grund av att jag inte varit i stallet på flera dagar tror jag. Spelade tv-spel o fixade god mat o snacks. Jag kände mig värd det helt enkelt!

Lördagen var jättemysig, blev upphämtad på dagen och körd lite söderut i landet för extremt lätt shopping, supergod mat och mysig bio. Jag börjar bli bortskämd, men jag gillar det på något sätt - även om jag kan få dåligt samvete över vissa saker. Men då får jag bara ett skratt tillbaka, fast det hjälper ju inte mot samvetet direkt ändå, haha.

Igår låg man i sängen alldeles för länge, men till slut kom man i alla fall upp. Då blev det en lugn tur till stallet (Lady var sötaste och pratade med mig innan jag hälsade på henne, pratade med Susanne direkt, och stod sen och slog i boxen lite försiktigt för att få min uppmärksamhet). Susanne och jag släppte hästarna i ridhuset så dom fick ladda ur lite. Mockade ur boxen, eller i alla fall det äckliga, sopade lite extra i botten och strödde upp med en ny bal. Nu var det över en vecka sen Lady fick nytt att stå på så det var dags. En gång i veckan räcker ju faktiskt gott och väl däremot om man hanterar underlaget rätt!

Just nu idag ser planerna rätt lugna ut också. Unnade mig att ligga och dra mig i sängen idag med, för jag var sjukt trött verkligen. Ska fixa varma mackor i ugnen nu till "middag" och så får det nog bli en glassbåt till efterrätt sen! Gott gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback