Dagens ridpass - uteritt

Denna veckan är det igångsättning för Lady som gäller. Börjat lite lugnt med uteritter, mest för att jag varit så seg, och jobbat där vägarna tillåter det istället för att gå in på ridbanan och svettas ihjäl det första man gör. En månads uppehåll känns i kroppen både på häst och människa tror jag.
 
Mysigt ute i skogen idag
 
Idag blev det en tur runt Silverstolpen. Mycket rötter och stenar och det kändes som någonting som Lady behövde för hon var inte uppmärksam på dem för fem öre, vilket hon var innan sommarvilan. Så det får bli skogsturer med mycket fotarbete och en hel del markarbete på min agenda framöver. När det gäller formen så tycker jag ändå att hon höll den rätt bra. Hade ju förvisso hackamoret, som hon är rätt lätt på, och inte bettet, men jag jobbade henne inte ner utan hon gick ner själv. Jag fokuserade endast på att hålla samlade gångarter och gjorde en del rörelser sidvärtes och det funkade hur bra som helst. Galoppen gick klockrent och det kändes bra alltihop.
 
Ska nog komma i form igen ganska snabbt!
 
Efter ridpasset, dags att gå ut i hagen igen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback