En helt ny värld

Izza har blivit lite av en fegis. Vill inte riktigt gå utanför lägenheten oftast. När dörren är stängd kan det vara liv på henne till och från, men öppnar jag så passar det inte att gå ut ändå. Hon ligger antingen precis innanför tröskeln och tittar, eller lite längre in i hallen. Igår var hon så rolig att hon satt i fönstret när jag stod ute och torkade av mina möbler. Detta trots att dörren stod helt öppen och hon kunde gå ut.

Idag vågade hon sig ut lite granna, under bordet på min nya matta kunde man ju faktiskt vara för där syntes man ju kanske inte så bra. Sen blev hon kaxig och hoppade över staketet när jag började plocka mina blommor, och då smet hon bort till en av grannarna innan jag kom och fick tag på henne igen. Då fick hon gå in medan jag gick ner i källaren, och sen när jag öppnade så ville hon inte gå ut igen.

Nästa gång jag öppnar får jag sätta koppel på henne igen, så att om hon försöker hoppa upp på staketet dras hon tillbaka. Det var väldigt effektivt märkte jag, för det har tagit henne flera dagar att komma på att hon inte satt fast och faktiskt kunde hoppa upp på staketet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback