Dagens pass - mera uteritt

Gårdagens ridpass bestod av en uteritt på 45 minuter ungefär, och sen några varv galopp på stora hoppbanan. I sista galoppen ute, på en bit cykelbana där hästarna taggar till som attan, brallade Lady gärnet. Hon brukar vara duktig och lyssna när man rycker till i henne men inte igår. Haha, hon bara fortsatte att bralla så då fick jag låta sur (var inte alls sur utan hade egentligen bara haft lust att gapflabba åt henne) genom att höja rösten, inte skrika utan bara höja den för att visa att jag menade allvar, och då slutade hon direkt. Duktig häst som lyssnar på rösten i alla fall, haha... Sen är hon så söt, för när hon kollar åt höger eller vänster med huvudet så följer hela kroppen med. Hon kan inte gå rakt, haha..

Eftersom hon var så pigg igår så bestämde jag mig för att det skulle bli galopparbete ute på hoppbanan idag. Hon har en rätt dålig galopp så behöver jobba med den. Eftersom solen fortfarande skiner så kan jag inte med att vara inomhus, speciellt inte när underlaget är helt perfekt ute nu!

Men så blev det inte. F var i stallet och frågade om jag skulle rida med ut, så det gjorde jag. Rida i paddocken kan jag egentligen göra när som helst, varför måste jag göra det just när solen skiner och vädret är som gjort för en underbar uteritt?
Får se hur vädret är imorgon, är det lite mer mulet så blir det nog arbete istället för skogsvandring. Alternativt får jag se på söndag, för då skulle det bli lite mer molnigt. Men då har jag jouren och eftersom jag känner mig själv så vet jag att jag kommer vara helt sjukt less på stallet då, så det kommer nog inte bli någon ridning. Men man vet ju aldrig. Skiner solen kanske jag blir lite taggad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback