Dagens ridpass - lugn uteritt

Idag var min syster med ute i stallet. Solen sken och det var 15-16 grader enligt mobilen, så självklart fick det bli en uteritt. Lite synd att jag inte hade med mig ridkläder så jag hade kunnat låna Arom, för nu fick jag hela rundan. En och en halv timme med blandad terräng. Hade inga bra skor heller så nu har jag skitont i ena smalbenet samt vristen. Att jag trampade snett på ett gärde gör ju inte saken bättre heller riktigt. Men men, jag hoppas jag hinner vila upp mig till söndag då det är min tur att rida.

Eller nej, visst fan... ska ju jobba två nätter också, plus en helt fullspäckad lördag med mycket gående.... HAHA...

Lady och min syster idag :)


Redan när vi tog in Lady såg jag att hon såg helt färdig ut. Hon gjorde inget väsen av sig i stallet direkt, och surade nästan ingenting mot sadeln alls, orkade inte lägga så mycket energi på det. Tror det har lite med pälsfällningen att göra. Lite synd att jag inte ska till Ullared än på en månad minst, hade velat köpa vitaminer åt henne där... de finns ju häromkring med, men 70 kr dyrare. Men det får gå, för lite hjälp på traven vill hon nog ha.

Först hade jag tänkt en lite kortare uteritt och sen en stunds arbete på hoppbanan, men jag ångrade mig och det blev en lång uteritt istället - runt Öxnered. Det blev mestadels skritt, men även lite trav på sina håll (när jag orkade springa bredvid, haha) samt några sidförande rörelser. Hade med mig gummisnodden och den fick sitta på en liten stund också så det blev ändå lite variation på det hela.

Lady var som sagt trött och såg ut att vara mycket nöjd med skritt och trav idag bara. Sötan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback