Lite dålig planering

I morses var det inte lätt att gå upp. Har vaknat varje timme hela natten och kollat på klockan, och blivit irriterad över att jag inte kunnat sova ordentligt. Kvart i fem fick jag nästan för mig att gå upp och starta dagen, men låg kvar och somnade om en timme till i alla fall.

Kom iväg sent till stallet, vet helt ärligt inte var tiden tar vägen för mig varje morgon när jag ska göra någonting. Så den ridningen jag hade planerat blev aldrig av. Är inte säker på att jag hade fått rida i ridhuset ändå, och ute var det ju fruset så det hade inte gått oavsett. Så jag fick skicka ut Lady, som inte alls tyckte det var kul att gå ut i den knaggliga hagen, men gjorde det efter några om och men.

Gick snabbt och lätt att mocka och fixa allting.. och sen satt jag och retade mig på en sak, men det är inte så mycket att göra. Det är vad det alltid är, vissa ska ha mer privilegier än andra och så är det visst bara. Jag har nämt det och jag gjorde rätt som gjorde som jag blev tillsagd igår, sen att andra inte tror sig behöva göra samma sak... ajja, ingen idé att lägga energi på det! Inte värt det för ingenting kommer ändras ändå! Fler än jag var frustrerade i alla fall!

Klockan är tolv här nu strax, jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Det känns lite halvkonstigt att inte ha stallet att åka till nu mitt på dagen. Får väl plantera lite blommor jag köpt och sen städa antar jag! Fixat papper till facket och a-kassan är redan gjorda... det är ju den där semesteransökningen då... men får bestämma mig för några veckor först...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback