Stalljour

Måste verkligen bli bättre på att uppdatera känner jag!

Idag har det stått stalljour på schemat. Jobbade i morse och hann sen inte mer än att åka hem för frukost och ombyte innan det var dags att åka till stallet och jobba där också. Nu är allting fixat, bara kvällsfodringen kvar (som jag tänker få överstökat typ superfort så jag kommer hem till min underbara soffa igen).

I förmiddags kom också pappas chef ut till stallet med sina två döttrar. De ville rida så Lady fick vara knattehäst idag. Vet inte riktigt vad hon tyckte om det, haha. Hon är inte van så tror hon funderade väldigt mycket. Efter 50 minuter med två småtjejer på ryggen såg hon faktiskt trött ut, som om hon gått ett hårt arbetspass. Psykisk utmattning gillar jag!
Den äldsta tjejen var jätteduktig och red själv, med mig bredvid såklart. Satte igång Lady (trots att benen var precis nedanför sadeln), styrde, stannade, gick över markbommar och en bom som var satt på det lägsta hålet samt travade några steg åt gången och hade inga problem att sitta kvar. Lady var supersnäll och bara gick, och gjorde som hon skulle!

Igår longerade jag Lady, och hon var inte snäll där ett tag. AJ.
Förutom ett svullet och färgat finger har jag ett skärsår på långfingret,
troligtvis efter att nageln tryckts in så hårt. Hoppas jag slipper infektion bara..


Jag är helt slut, men ska leka med datorn här en stund till och sen är det dags att åka till stallet och fodra alla hästarna och därefter åka hem till godispåsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback