Valborgshelgen

Hoppas alla haft en bra helg! Många hade lyx med ytterligare en långhelg medan andra inte hade det. Jag hade inte klämdag, självklart inte liksom. Tidningen ska ut. Suck.

Men på måndagseftermiddagen drog jag ner mot Göteborg och blev kvar där över natten. Levde väl lite på den vilda sidan, men hey, ibland måste man. Hade i alla fall jättekul, träffade massor med nya och trevliga människor där nere, och såg en hel del av stan. Göteborg är väldigt fint måste jag säga. Även om jag inte hade en aning om var jag var någonstans större delen av kvällen, men det är en helt annan sak.

Började med att slänga av några cider och väska och annat onödigt som inte var nån idé att släpa runt på hela kvällen, hos den enda jag pratat med tidigare och som under hela kvällen fick vara min stöttepelare och guide, haha... Sen blev det en kort promenad till Vasaparken för att kolla på kortegen, nåt tåg med högskolestudenter fick jag lära mig. Det var lite kul faktiskt, många av vagnarna var roliga och bra utförda.
Därefter blev det lite mat på en grill och sen en spårvagn till Slottskogen för lite allmänt häng innan resten av kvällen spenderades på två pubar med dricka och prat.

Hade ställt bilen i ett garage, som vi inte såg hade stängt på natten, så fick sitta uppe hela natten för att inte missa att gå och lägga på mer tid på den. Sånt som händer, haha... Sen kom jag inte iväg därifrån förrän närmare 18 på kvällen igår, trött som tusan verkligen.

Men hade kul verkligen och hoppas på en ny tripp ner snart igen. Då kanske jag kan hitta en parkering på egen hand till och med, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback