Jobb, raspning, täckesjakt och regn

Vilken dag det var igår. Kaos. Och regnigt. Usch! Ge mig sommar igen! Eller snö i alla fall för det är långt ifrån lika jobbigt som detta ständiga regnande.

Först jobb 9-18 igår, planerat i alla fall. Där in emellan skulle jag åka till stallet för att tandrasparen kom, var planerat att ta lunchen till det. Tack vare några strömavbrott så tappade mitt modem anslutningen lagom till när jag var tvungen att åka så då fick jag inte lika dåligt samvete.
 
På grund av måndagens täckesproblem var jag dessutom tvungen att leta rätt på ett nytt täcke till Lady, för några ofodrade täcken kunde jag inte hitta (trots att jag var helt övertygad om att jag skulle ha ett helt nytt ofodrat). Det som fanns på lager var två vintertäcken och ett fleecefodrat, och det är lite varmt för det än. Tycker jag. För jag vill inte vänja in min varma häst för tidigt, det blir bara problem när man håller på så.
Så det blev inget mer jobb igår utan jag åkte med mamma till först Granngården och sen Hööks för att leta täcken. Hittade ett på Hööks med ett bra innefoder (inte sådär plastigt ni vet utan mer bomullsaktigt) som det fick bli. Jag vill ju egentligen ha fina täcken, med roliga färger och/eller mönster, men det här var brunt. Men då kanske de låter bli det eftersom det har samma färg som hon själv? Drömma kan jag ju.
 
Listan inför vinterns Ullaredsbesök blev genast mycket dyrare då minst 1 ofodrat täcke och minst 1 fleecefodrat täcke ska köpas. På grund av hagkompisarna krävs ett reservtäcke, och det har jag inte nu så är inte glad. Men håller de på för mycket får Lady gå nån annanstans, för jag har verkligen inte råd med nya täcken hela tiden längre.
 
Sen när jag kom hem var modemet fortfarande inte igång, så drog ur det en stund och kopplade sen in det igen. Då funkade det. Så nu har jag 3 timmar att jobba in, vilket jag tänkte göra redan denna veckan under torsdagen och fredagen så märks det ingenting på den lilla, lilla lönen som blir nästa månad.
 
Nu har jag min timmes lunch by the way, så ska väl värma lite mat kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback