Veckan som varit

Här ekar det tomt igen. Fy på mig...!
 
Denna veckan... ja, jag kommer knappt ihåg. Det är som nyss - såg ett hårstrå i stekpannan och fick direkt impulsen att plocka bort det med fingret. Åratal av inmatad grundkunskap hade jag glömt bort för jag tryckte ner fingret i den varma stekpannan. Hur fungerar man då egentligen??
 
I veckan har jag i alla fall haft Lady varje dag, förutom nu på helgen. Dock blev det ingen ridning varken tisdag eller onsdag, men tror inte den lilla hästen dör av det. Speciellt inte med tanke på hur mjuk och lyhörd hon ändå var i torsdags, riktigt förvånad över det faktiskt.
 
I onsdags var jag dessutom på ett ljusparty med mamma, hemme hos konsulten som alltid brukar ha i våra kretsar. Denna månaden låg det bra erbjudanden på teljus (värmeljus) så fick bli det erbjudandet. För att få nyttja det var jag däremot tvungen att ta någonting ur ordinare katalog också, så det blev ett fint set med ljushållare i glas som man kan lyfta själva hållaren på och sen fylla glasen med valfri dekoration.
 
I fredags började jag på mitt tillfälliga jobb också, ett heltidsjobb inte helt olikt Skatteverket - sitta och registrera siffror. Jag har nog lite tur att jag har läst lite om den här typen av siffror som vi arbetar med nu för det känns som att jag har lite grundläggande koll faktiskt medan andra inte förstod nånting alls.
Det är arbete hemifrån som gäller så hård diciplin får man ha, men i fredags var det inga problem även om det tog lång tid att göra jobbet. Men jag hoppas det släpper ganska snabbt så jag kommer upp i det där timsnittet som nämndes... i fredags tog det hela dagen att få det snittet gjort så det gick lite segt, haha!
 
Nu luktar det sockerkaka och fiskpinnar här. Gott, fast inte ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback