Tar tag i detta snart.

Ja. Jag vet. Jag är sämst på det här nuföritden. Måste skärpa till mig lite. Har faktiskt varit inloggad flera gånger och tänkt klämma fram en rad eller två, men det har inte gått. Jag har känt mig som en författare med skrivkramp. Nu är det väl inte mycket bättre heller i och för sig, när jag tänker efter.
Jag har änna kommit ifrån det här med internet lite känns det som. Är jag inne så är jag på Facebook och ingen annanstans. Förut var jag ju överallt känns det som - bloggade, facebookade, läste bloggar och en massa annat. Nu har jag inte någon ork att engagera mig i det riktigt.
 
Igår var det första advent. Riktigt härligt med snö på första advent, och den kom nästan som på beställning några dagar innan också. Jag fuskade lite med ljusstakarna redan i fredags faktiskt, men jämfört med flera andra som haft sin "bröte" uppe i veckor nästan så känner jag mig ändå väldigt duktig. Visste att jag inte skulle orka ta upp någonting igår, och så blev det också, så det var lika bra att få upp det medan jag kunde och hade ork i fredags.
 
I lördags var jag med "gubben" på Torp och kollade på kläder. TIll honom. Han var sådär lagom road, men han överlevde faktiskt utan överdrivet mycket klagomål. Ska på julbord med hans familj till helgen som kommer nu och jag har fått för mig att om man går som par så ska man också matcha varandra som par. Precis som med avslutningsbalen på gymnasiet. Är det fel?
Hur som haver, tänk om jag är den enda som tänker så? Så är vi de enda som skapligt matchar varandra i färger. Det kan ju både se och kännas fel, men det tror jag inte. Det är ju julfärger i alla fall - rött och vitt.
 
Förutom en rejäl tur både på Torp och Överby med han i lördags så var jag i stallet hela tre gånger också. Och han med för den delen. Först på morgonen när en ny häst skulle ut i vår hage, sen några timmar senare när det var möte angående julaftonsjouren, och sen på kvällen skulle jag bort till Stefan med Lady så att hon fick nya skor.
Efter den dagen var vi helt döda, och trots att vi sov hur mycket som helst var vi lika trötta på söndagen ändå. Jag fick till och med sova middag, och det händer typ aldrig. Men sen är jag brakförkyld nu med så kan vara det.
 
Nu ska jag ha i mig en Ipren, lägga mig i sängen och vänta på att julkalendern ska börja. Superspännande trots att det bara har gått två avsnitt! Jag sitter redan och spekulerar i vad som händer och konsekvenserna som allt agerande ger. Får se om jag har rätt!
Senare idag, när jag vaknat till liv igen, så ska jag ut en sväng med mamma. Ska ha mat och boots till Lady, för hovis sa att hon skulle ha det som skydd pga att hon hade röta i hovväggarna. Sen får vi se om mamma är julklappshandlarsugen för då får jag gå med en sväng på det också. Sen ska hon få äran att fixa mitt hår.
 
Men men, god natt en sväng gullungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback