Gårdagens ridpass

Passet igår fick bli en tur på hoppbanan. Utan hinder såklart, haha.
Fokuserade på formen, vilket gick käpprätt åt skogen till att börja med. Damen gick åt sidan, käbblade, försökte snurra runt och ville inte alls vara med på noterna. Jag gjorde serpentiner, skänkelvikningar och vändningar, allt för att försöka få igång kroppen ordentligt på henne men det gick aldrig riktigt hela vägen, men jag kände att det var nästan nästan där.
Efter uppvärmningen däremot, då jag jobbat ner henne i galoppen lite, så gick det hur bra som helst. Inget käbbel, inga sidostepp eller någonting så då kunde jag på riktigt börja försöka få med hela henne. Det sista gick det hur bra som helst och jag var jättenöjd med henne.
 
Sen var hon trött. Riktigt trött. Och svettig. Så en dusch fick det bli för damen och lite gottigt kraftfoder i boxen medan vi väntade på att E skulle bli klar med Panhos.
 
Idag tänkte jag fortsätta lite på samma spår, fast inomhus tror jag för det var jobbigt varmt ute igår. Om ingen annan är inne och rider tar jag nog fram några markbommar med så det blir lite fotlyft med i bilden också. Har en jättebra övning i huvudet som jag gjorde med min syster för ett tag sen, och den fungerade riktigt bra på Lady för hon var hur mjuk, lyhörd och trevlig som helst efter den.
 
Blir hon svettig idag med, som hon borde, så blir det ett BAD tror jag. Haha. Hon är nog aldrig badad, eller max en gång, så det kan bli kul att se hur länge hennes tålamod håller!
 

Lady innan en ridtur för nån vecka sen eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback