Helgens ridpass

I helgen hade jag lite dåligt med motivation. Jag var seg och inte riktigt på humör för stallet så ridpassen blev inte så seriösa som de borde utan det blev lite mest vad jag kände för att göra när jag väl kom upp på ryggen..
 
I lördags blev det en barbackatur med skritt och travarbete. Inget hårt utan lite mer känna efter och mjuka upp musklerna. Efter ungefär 30 - 40 minuter var hon mjuk och fin och sökte sig nedåt med huvudet och under sig med bakdelen så då slutade jag eftersom passet i övrigt inte hade krånglat någonting.
 
I söndags tog jag en uteritt med lite arbete där vägarna tillät. Lady var superfin och formade sig underbart bra efter skänkeln och drog inte iväg från handen utan gick stadigt och arbetade som hon skulle. Som belöning fick hon galoppera mer eller mindre som hon ville på rundans bästa galoppsträcka. Det gick fort med andra ord, haha. Hon vet hur man taggar till på de roligaste ställena!
 
I söndags var det mycket kryp och äckligt ute så red med flyveilen.
Uppskattades inte av Lady, den var ivägen. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback